המדריך המלא לערב גבינות ויין מושלם וטעים

בלוג / המדריך המלא לערב גבינות ויין מושלם וטעים

במדינות ובתרבויות רבות בעולם נהוג ללגום יין בכל ארוחה, לרוב לצד פלטה של גבינות איכותיות המשתלבות עם היין הנבחר. בשנים האחרונות הישראלים הפכו לאניני טעם, הם אינם מסתפקים בגבינות הפשוטות והבסיסיות שנמכרות בכל מכולת או סופר, ורבים מתכננים ערב מרגש עם גבינות משובחות ויינות בוטיק כחלופה לאירוח סטנדרטי עם משקאות אלכוהוליים וחטיפים. 

אם אתם מתכננים ערב גבינות ויין לחברים, למשפחה או ערב רומנטי עם בן/בת הזוג – כדאי להכין פלטה עם סוגים שונים של גבינות איכותיות וייחודיות. אפשרי גם לשלב פלטת גבינות טבעוניות  ופלטה עם גבינות בטעמים חזקים וייחודיים, וכמובן שיש להתאים את היין לגבינות שבחרתם ולהוסיף לארוחה הקלילה פחמימות כמו באגט, לחם מחמצת, לחם כפרי, קרקרים, ירקות טריים, פירות העונה ומאכלים נוספים בהתאם לטעם האישי.   

חוויה קולינרית מובטחת לכם ולאורחים

כולם אוהבים לאכול גבינות לבנות, צהובות ומיוחדות, אך כאשר מתכננים אירוח עם גבינות ויין כדאי שתבינו אילו גבינות מתאימות לכל סוג יין, כך תיהנו מחוויה קולינרית משובחת ובלתי נשכחת. כדי להקל עליכם הכנו עבורכם טיפים והמלצות לאירוח בסגנון גבינות ויין, ואתם יכולים להזמין כל מה שצריך לערב מושלם ומהנה כאן באתר, בקליק מהיר. בנוסף, אנחנו במעדניית מן האדמה מציעים מארזים מושלמים המבטיחים שילוב מנצח בין יין משובח לגבינות בוטיק מיוחדות ותוספות נלוות. 

אנחנו ממליצים לכם לתכנן היטב את ערב הגבינות והיין, ההכנות כוללות בחירת גבינות במעדנייה, כדאי להתחיל עם הגבינות שאתם מכירים ואוהבים ורק אז לבחור גבינות מיוחדות. לאחר שבחרתם את סוגי הגבינות עליכם להתאים יינות, ובהמשך הכתבה נציג בפניכם הנחיות לבחירת היין המתאים ביותר לגבינות שבחרתם.

בנוסף, כדי להפיק ערב מושלם עם גבינות ויינות בוטיק, כדאי להשקיע בעיצוב השולחן, בבחירה נכונה של פלטות וכלי הגשה ואירוח, וחשוב לבחור סכינים איכותיות מסוגים שונים המתאימות לחיתוך גבינות רכות או קשות, וכמובן סכין ללחם. אם אתם מתכננים להגיש יין לבן בארוחה עליכם לצנן אותו במקרר יינות או במקרר הרגיל, וחשוב להניח דלי קרח ליד השולחן ולהציב בו את בקבוק היין כדי לשמור על טמפרטורה מתאימה. 

התאמת היין לסוגי הגבינות שבחרתם

באפשרותכם לבחור קודם את הגבינות ואז להתאים את היין, או קודם לבחור יין ורק אז להתאים גבינות. כלל האצבע שצריך להנחות אתכם הוא יין לבן ויינות רוזה לגבינות רכות במרקמן, יין אדום לגבינות קשות, בעיקר לגבינות צהובות קשות, יין מתוק לגבינות כחולות ופיקנטיות.

המלצות המומחים להתאמת היין לסוג הגבינה הן:

  • גבינות רכות ועדינות בטעמן – יינות לבנים בטעמים עדינים כמו סוביניון בלאן. גם לפלטת גבינות הכוללת מוצרלה, ברי, גבינות עיזים וריקוטה ניתן להתאים יין לבן עם טעם עשיר וגוף מלא המאזנים את טעם הגבינות.
  • גבינה מיושנת – יין אדום ללא יישון או יינות אדומים מיושנים עם גוף קל עד מלא, לדוגמה פטיט סירה מתאים לגבינת פרמז'ן מיושנת, ויין קל יחסית כמו מרסלאן יכול להתאים לגבינות כמו צ'דר.
  • גבינות כחולות ופיקנטיות – יינות חצי יבשים לגבינות כחולות עם טעמים עשירים,  ויינות קינוח מתוקים לגבינות החריפות, לגבינת רוקפור ניתן להתאים יין פורט.
  • גבינות עם טעם אגוזי – יינות מיושנים בחבית מעץ אלון כמו שרדונה או יין פירותי כמו יונייה.
  • גבינות כבשים ועיזים – יינות לבנים חצי יבשים או יבשים.
  • גבינה חריפה ומיושנת – יין אדמתי ומתובל כמו פינטואז'.

פינוקים נוספים לערב גבינות ויין

אם תגישו רק פלטת גבינות אך ללא תוספות ומאכלים נוספים – הארוחה עשויה להיות בנאלית ואפילו מעט 'רזה' מבחינה קולינרית. בחירת הגבינות היא קריטית, בדיוק כמו התאמת היין לפלטת הגבינות שאתם מציבים על השולחן, לכן כדאי להוסיף לפלטה גם גבינות מיוחדות ועשירות בטעמים ומרקמים. 

לצד פלטת הגבינות מומלץ להגיש גם לחמי בוטיק וקרקרים טעימים, זיתים מסוגים שונים, מלפפון חמוץ, קערת פירות יבשים, קערה של פירות העונה כמו ענבים, אבטיח, פירות יער ותאנים, אגוזים, וצלחת עם ירקות טריים ורעננים. בנוסף, אתם יכולים להגיש סושי בצד, ממרחים ומטבלים שונים.

הצלחת ערב גבינות ויין תלויה גם בסידור השולחן ובאווירה בבית, כדאי לפרוס מפה לבנה, להניח קיסמים וצלחות קטנות ומעוצבות, לסדר יפה את הפלטות עם הגבינות, להדליק נרות ועוד.

הוסיפו לעגלה

מארז גבינות ויין ישראלי

398.00 plus icon minicart

גאודת חמאה בלייכן

15.00 plus icon minicart
ל100ג'

מארז גבינות ויין למבינים! Fromagerie Gift

389.00 plus icon minicart

יקב רמת נגב סדרת רמון 'פטי ורדו'

129.00 plus icon minicart
אזל במלאי

קממבר פיסטוק

17.00 plus icon minicart
ל100ג'

המלאי אזל

אולי יעניין אתכם גם

הסל שלי 0.00

ריקון סל

אין מוצרים בעגלה.

שנייה לפני שמסיימים,

אולי תרצו להוסיף גם…

טחינה 'מן האדמה'

29.90 plus icon minicart
ליח'(950ג')

שמן זית בלדי

46.90 plus icon minicart
ליח'(750מ'ל)
מן האדמה
Open chat
מסתדרים?
שלום :) אפשר לעזור?