פלטת גבינות על קרש עץ

איך מסדרים פלטת גבינות בדרך הנכונה?

בלוג / איך מסדרים פלטת גבינות בדרך הנכונה?

כולם אוהבים לאכול גבינות לבנות וצהובות עשירות בטעמים ומרקמים, לא רק בחג שבועות. רבים מהישראלים מתכננים מידי פעם ערב גבינות ויין, אפשר לתכנן ערב רומנטי עם בן או בת הזוג, לארח חברים ומשפחה לארוחה קלילה עם מגוון סוגי גבינות מיוחדות ויינות מתאימים ועוד.

כדי לסדר נכון פלטת גבינות כדאי להזמין גבינות בוטיק איכותיות ומיוחדות במעדנייה מובילה, כיום קל לבחור גבינות באינטרנט ולקבל מארז הכולל גבינות ויין למביני עניין או פלטת אירוח מעוצבת עם המון סטייל. ברוב המקרים מזמינים סוגים שונים של גבינות ומסדרים אותן על פלטות אירוח מעוצבות, במרכז השולחן, ובצד מגישים יינות בוטיק מעולים המתאימים לגבינות שבחרתם, ירקות ופירות, אגוזים, חמוצים, לחמים וקרקרים ותוספות נלוות.

פלטות ומגשי גבינות לאירוח מושלם

במרוצת השנים ישראלים רבים הפכו לאניני טעם בכל הקשור לגבינות, יינות ומאכלים נוספים. אנשים רבים ביקרו באירופה והתאהבו בקונספט של ערב גבינות ויין, ולבטח גם אתם אוהבים לארח חברים ומשפחה לארוחה קלילה המבוססת על גבינות בוטיק משובחות ועשירות בטעמים נפלאים עם יינות מעולים. 

בתקופת הקורונה החל טרנד חדש בישראל של מארזי גבינות עם או בלי יין בוטיק לפיקניק, לארוחה רומנטית בבית או בחיק הטבע ולמטרות אירוח כלליות. אם בעבר הישראלים הסתפקו בערב הכולל גבינות סטנדרטיות שניתן לרכוש בסופר עם יין מקומי וחטיפים בצד, כיום כולם רוצים לאכול גבינות מיוחדות וללגום יין משובח המתאים באופן מושלם לגבינה ומעצים את הטעמים והחוויה הקולינרית.

אילו גבינות כדאי לבחור?

סידור פלטת גבינות מתחיל בבחירת גבינות מסוגים שונים, עם מרקמים וטעמים משתנים, ובהתאמה לטעם האישי שלכם ושל האורחים. באופן כללי, כדאי להזמין לפחות 6 סוגי גבינות, ובהן רכות, עדינות, קשות, מיוחדות ומיושנות ופיקנטיות. חשוב לתכנן כ-150 גרם גבינה לכל אורח כדי לקנות מספיק גבינות לארוחה, מעבר לנשנושים וליינות.

יש מגוון רחב של גבינות במעדנייה, לכן כדאי לשלב גבינות מהסוגים הבאים:

  • גבינות לבנות עדינות ורכות – פטה, מוצרלה, צפתית, בולגרית, ברינזה, גבינות שמנת מובחרות וכו'.
  • גבינות עיזים/כבשים – מנצ'גו כבשים,  עיזים אקסלנט ,  רכות וקשות כמו בושה , ברי נורמנדי  וסנט מור צרפתית.  
  • גבינות חריפות – פקורינו, צ'דר , טריקולור , אמסטרדם old ועוד 
  • גבינות כחולות ופיקנטיות – רוקפור, בלו סטילטון, גורגונזולה פ'רום ד'אמברט .
  • גבינות מיושנות – גראנדאנו , פרמז'ן,גראנה פדאנו , פרובולונה , כמהין ספרדית ועוד

כיצד לסדר את סוגי הגבינות על המגש?

על מנת להבטיח חוויה קולינרית לכל המשתתפים בערב גבינות ויין או בארוחה חגיגית בערב חג שבועות מומלץ לבחור כלי הגשה יפים כמו בוצ'ר מעץ מלא, מגש צפחה או מגש זכוכית מעוצב, את הגבינות מסדרים על מגש פתוח ולא קעור. 

כדאי להוציא את הגבינות מהמקרר כחצי שעה לפני הארוחה לטמפרטורת החדר וזאת בכדי למצות את הטעמים והארומות אשר קיימים בגבינות השונות , אתם יכולים להחליט האם להשאיר את הגבינות השונות שלמות ולהניח סכיני חיתוך לשימוש האורחים או לפרוס את הגבינות. אם אתם בוחרים לפרוס את הגבינות כדאי לעשות זאת כמה דקות לפני שאתם מתיישבים לאכול אחרת הן יתייבשו ויזיעו.

לצורך סידור פלטת גבינות עליכם להחליט כיצד אתם מגישים אותן, כדאי לשמור על מרווחים בין סוגי הגבינות כדי לא לערבב טעמים, וכמובן אין לשכוח קיסמים או מזלגות קטנים. את פלטת הגבינות מניחים במרכז השולחן כך שכולם יכולים לקחת בנוחות את הגבינות שהם אוהבים, וניתן לנעוץ קיסם עם תווית של הגבינה כדי לאפשר למוזמנים לדעת איזה גבינה הם טועמים.

מה עוד נהוג לשים בפלטה חוץ מגבינות?

אם תגישו רק פלטת גבינות ללא תוספות הארוחה תהיה משעממת ובנאלית, לכן אנחנו ממליצים על סידור פלטת הכולל תוספות מתאימות להעשרת הטעם והחוויה, וכך הפלטה נראית מושקעת יותר ונעימה לעין. 

מומלץ להניח על פלטת הגבינות תוספות כמו אגוזים, פירות יבשים, חמוצים כמו זיתים מסוגים שונים ומלפפון חמוץ, מטבלים וממרחים שונים, פירות כמו ענבים, תאנים ופירות יער, לחמים וקרקרים, ואין לשכוח קיסמים.

לצד פלטת הגבינות מניחים דלי קרח לצינון יינות לבנים ועל השולחן מציבים יינות בוטיק אדומים, היינות חייבים להתאים לסוגי הגבינות שהזמנתם במעדנייה.

באיזה אופן כדאי לסדר את המגש?

אנחנו ממליצים לכם לסדר את פלטת הגבינות באופן הבא:

  • פריסת חלק מהגבינות לצורות שוות כמו קוביות, פרוסות, משולשים ורצועות.
  • הנחת חריץ ברי או קממברט שלם בצורת משולש לטובת נראות והגברת החשק הקולינרי 
  • הנחת פרוסות הגבינות על המגש ורק אז להוסיף את שאר המרכיבים.
  • בעת סידור פלטת גבינות כדאי להשאיר מרווחים בין הסוגים השונים ולהימנע מערבוב טעמים, אפשר לסדר את המגש לפי גבינות ומרכיבים מאותו צבע.

 

הוסיפו לעגלה

פלטת גבינות זוגית Romantic

119.00 plus icon minicart
ליח'(כ600ג')

פלטת אירוח בסטייל

218.00 plus icon minicart
ליח'(1קילו)

פלטת ענק לאירוח Jambo

448.00 plus icon minicart
ליח'(2קילו)

פלטת אירוח לאלופים Winning Style

278.00 plus icon minicart

פלטת אהבה צבעי הקשת RAINBOW

218.00 plus icon minicart
ליח'(1קילו)

אולי יעניין אתכם גם

הסל שלי 0.00

ריקון סל

אין מוצרים בעגלה.

שנייה לפני שמסיימים,

אולי תרצו להוסיף גם…

טחינה 'מן האדמה'

29.90 plus icon minicart
ליח'(950ג')

שמן זית בלדי

46.90 plus icon minicart
ליח'(750מ'ל)
מן האדמה
Open chat
מסתדרים?
שלום :) אפשר לעזור?