גבינה צהובה עם עובש – הכל על עובש בגבינה

בלוג / גבינה צהובה עם עובש – הכל על עובש בגבינה

הגבינה הכחולה קיימת כבר מאות שנים, אך בשנים האחרונות הפופולריות הלכה וגברה ויותר אנשים מנסים, טועמים ומתאהבים בטעמה הנועז והחריף ובמרקמה הייחודי. מהי גבינה כחולה? האם עובש באוכל מסוכן? כיצד נוצרת הגבינה? אילו סוגים שונים קיימים? באילו מאכלים ניתן להוסיף את הגבינה? כל התשובות במאמר זה.

מהי גבינה כחולה? 

ההיסטוריה של הגבינה הכחולה מתחילה עוד בימי קדם, כאשר יצרני הגבינות גילו לראשונה כי על ידי הוספת עובש לגבינה שלהם, הם יכולים ליצור מוצר בעל טעם ומראה ייחודיים. מקורה המדויק של הגבינה הכחולה אינו ברור, אך מאמינים כי היא התגלתה במקרה. יש אומרים שהגבינה הכחולה נוצרה כאשר נער צעיר הלך לאהובתי ואחסן את הגבינה שלו במערה, רק כדי לגלות שהיא זוהמה בנבגי עובש מקירות המערה וטעמה הפך משובח יותר עקב העובש שנוצר בה.  אחרים מאמינים שגבינה כחולה נוצרה בכוונה כדרך לשמר גבינה לפרקי זמן ארוכים יותר.  ללא קשר למקורה, הגבינה הכחולה הפכה במהירות לפופולרית ואנשים בכל רחבי העולם נהנים ממנה. כיום, גבינה כחולה היא מרכיב עיקרי בהרבה משקי בית ומשמשת במגוון מנות, החל מסלטים ועד רטבים, להוספת עומק וטעם.

גבינת עובש – בריאות קודמת לכל

אנשים רבים שואלים: מה יקרה אם אכלתי עובש בגבינה? אם כך, חשוב לומר כי בעוד סוגים מסוימים של עובש במזון עלולים להיות מסוכנים, העובש שנמצא בגבינה כחולה אינו מזיק לרוב האנשים. למעשה, הוא נחשב בטוח לאכילה כל עוד הוא מיוצר בטכניקות ייצור מתאימות. בנוסף, חשוב לוודא שגבינה כחולה מאוחסנת כראוי. הגבינה צריכה להישמר בקירור בכלי אטום כדי למנוע צמיחה של עובש וחיידקים.

מהו תהליך יצירת הגבינה הכחולה?

תהליך יצירת הגבינה הכחולה כולל הזרקה לגבינה של נבגי עובש, הגדלים ומתפשטים בכל הגבינה, ויוצרים את הוורידים הכחולים-ירוקים האופייניים לה. עובש זה ידוע בשם Penicillium Roqueforti או Penicillium Glaucum, והוא אחראי על הטעם והמראה הייחודיים של גבינה כחולה. לאחר הוספת הנבגים הגבינה תתישן בסביבה קרירה ולחה. במהלך תקופת ההתיישנות היא תעבור מספר שינויים, ביניהם פיתוח הטעם והמרקם האופייניים לה. התוצר הסופי הוא גבינה פירורית, ארומתית ומעט חריפה, בעלת מרקם עשיר וקרמי.

סוגי גבינות כחולות 

כיום ישנן מגוון גדול של גבינות כחולות ובין המפורסמות והפופולריות ביותר כלולות:

  • רוקפור – גבינה כחולה צרפתית העשויה מחלב כבשים וידועה בטעמה החזק והחריף.
  • סטילטון – מלכת הגבינות הכחולות האנגליות העשויה מחלב פרה ומאופיינת במרקם הקרמי ובטעמה האגוזי.
  • גורגונזולה – גבינה כחולה איטלקית המיוצרת מחלב פרה וידועה בטעמה העדין והמעט מתקתק.

רעיונות לשימוש בגבינה כחולה

  • רוטב לסלט –  מפוררים גבינה קשה כחולה ומערבבים אותה לתוך רוטב הסלט האהוב כדי להוסיף טעם חריף וקרמי.
  • רוטב פסטה – ממיסים גבינת עובש לרוטב פסטה חם לרוטב עשיר וטעים.
  • טוסט – מפוררים מעט גבינה כחולה מעל הלחם וצולים עד להמסה והזהבה.
  • פיצה – מעל הפיצה האהובה עליכם הוסיפו גבינה כחולה לטעמכם והפיצה תהפוך מופלאה!
  • פטריות ממולאות – ממלאים פטריות בתערובת של גבינות צהובות,פירורי לחם, גבינה כחולה ועשבי תיבול למנה ראשונה טעימה וקלה.

גבינות משובחות – רק במן האדמה 

אם אתם מעוניינים ליהנות ממגוון גדול של גבינות כחולות איכותיות – הגעתם למקום הנכון. מן האדמה היא הפרומאז'רי של כולם. אנו מתמחים בגבינות ויין ומציעים סל מעדניה רחב ומגוון. תוכלו למצוא שפע גבינות כחולות שיעניקו לארוחה שלכם את תוספת הטעם המושלמת. חשוב לומר כי שירות אדיב, הגינות ויושרה הם נר לרגלינו ואנו מכוונים לערך מוסף עבור לקוחותינו. אנו עובדים סביב השעון על מנת לאתר את המוצרים האיכותיים ביותר ולהנגיש אותם במחיר משתלם עבור קהל לקוחותינו. אם אתם מעוניינים לרכוש את מוצרינו, ניתן להגיע לאחד הסניפים או להזמין בצורה קלה ומהירה דרך האתר הנגיש שלנו. נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה או התייעצות בטלפון 09-7926699. לפרטים נוספים לחצו כאן.

אולי יעניין אתכם גם

הסל שלי 0.00

ריקון סל

אין מוצרים בעגלה.

שנייה לפני שמסיימים,

אולי תרצו להוסיף גם…

טחינה 'מן האדמה'

29.90 plus icon minicart
ליח'(950ג')

שמן זית בלדי

46.90 plus icon minicart
ליח'(750מ'ל)
מן האדמה
Open chat
מסתדרים?
שלום :) אפשר לעזור?