מדריך סוגי לחם – אילו לחמים טעימים וגם הכי בריאים?

בלוג / מדריך סוגי לחם – אילו לחמים טעימים וגם הכי בריאים?

לחם הוא מזון בסיסי בתרבויות רבות ברחבי העולם, ויש אינספור סוגים לבחירה. מרך ונימוח ועד דחוס, לחם יכול להיות תוספת טעימה לכל ארוחה. במאמר זה, יוצגו סוגי הלחם הנפוצים ביותר ואת המאפיינים הייחודיים שלהם.

 

סוגי לחמים – המדריך המלא

  • לחם לבן – לחם פופולרי העשוי מקמח חיטה שהוסר מהסובין והנבט שלו, והותיר אחריו רק את האנדוספרם העמילני. תהליך זה מסיר חלק מהסיבים וחומרים שונים הקיימים בחיטה, מה שהופך את הלחם הלבן לפחות מזין מלחם מחיטה מלאה. עם זאת, לחם לבן נהדר עבור כריכים, טוסט ומנות נוספות.
  • לחם רוסטיק – כאשר שואלים מה זה לחם רוסטיק, התשובה היא שמדובר בסוג של לחם שעשוי ממרכיבים פשוטים ונאפה בצורה מסורתית. לעתים קרובות הוא מאופיין במראה הכפרי שלו. ניתן להכין לחם רוסטיק ממגוון דגנים, כולל חיטה, שיפון וכוסמין. לעיתים, הוא כולל גם מרכיבים כמו זרעים, אגוזים או פירות יבשים. בדרך כלל, הוא נאפה בתנור או על משטח אבן. דרך אפייה זו מעניקה לו את הפריכות האופיינית לו.
  • לחם מלא – לחם מחיטה מלאה הכולל את כל שלושת חלקי גרגר החיטה: הסובין, הנבט והאנדוספרם. המשמעות היא שלחם מחיטה מלאה מזין יותר מלחם לבן, מכיוון שהוא מכיל יותר סיבים, ויטמינים ומינרלים. לחם מחיטה מלאה ידוע גם בטעם האגוזי ובמרקמו הדחוס שלו, מה שהופך אותו לאופציה נהדרת לכריכים טעימים וטוסטים.
  • לחם מחמצת – סוג של לחם עשוי תערובת של קמח ומים שעברה תסיסה עם שמרי בר וחיידקים. תהליך התסיסה מעניק ללחם מחמצת את טעמו החמצמץ ומרקמו הייחודי. ללחם מחמצת חיי מדף ארוכים יותר מאשר סוגי לחם אחרים, מכיוון שהחומצה הנוצרת במהלך התסיסה מעכבת את גדילת העובש. מבחינה בריאותית, לחם מחמצת קל יותר לעיכול מאשר סוגי לחם אחרים מכיוון שתהליך התסיסה מפרק פחמימות מורכבות, מה שהופך את אבות המזון לנגישים יותר לגוף. זאת ועוד, סוג לחם זה מהווה מקור טוב לחומרים מזינים כמו ברזל, אבץ ומגנזיום ומכיל ויטמינים שונים.
  • לחם שיפון – לחם שיפון הוא לחם דחוס וכהה שעשוי משילוב של קמח שיפון וקמח חיטה. ללחם שיפון יש טעם ומרקם מובהקים שמתוארים לעתים קרובות כאגוזי, אדמתי ומעט חמוץ. לחם שיפון עשיר בסיבים וחומרים מזינים, מה שהופך אותו לאופציה בריאה עבור אנשים המעוניינים להוסיף דגנים מלאים לתזונה שלהם.
  • לחם רב דגנים – לחם רב דגנים עשוי משילוב של סוגים שונים של דגנים, כגון חיטה, שיפון, שיבולת שועל ושעורה. הדגנים מעניקים ללחם מרקם וטעם ייחודיים ומספקים לו מגוון של חומרים מזינים.
  • לחם דגנים מלאים – לחם זה עשוי מדגנים מלאים הכוללים את הסובין, הנבט והאנדוספרם, כגון חיטה מלאה, שיבולת שועל ושעורה. המשמעות היא שלחם דגנים מלא עשיר בסיבים, ויטמינים ומינרלים. לחם דגנים מלאים יכול להיות בעל טעם אגוזי ומרקם דחוס, תלוי בסוג הדגן בו משתמשים. לחם דגנים מלא הוא גם דל בשומן וכולסטרול, מה שהופך אותו לאופציה בריאה ללב.

 

מגוון סוגי לחמים בישראל – רק במן האדמה

אם אתם מחפשים לחמים איכותיים, אצלנו תוכלו למצוא מיטב סוגי לחמים נפוצים בישראל. אצלנו תוכלו להזמין לחמי מחמצת טריים עד הבית. בנוסף, אנו מציעים לחמים בטכנולוגיית אפוי קפוא כמו בגטים, ג'בטות ועוד. כלומר, לאחר ההזמנה, אתם מקבלים את הלחם וכל שעליכם לעשות הוא לאפות אותו בתנור כ-5-7 דק' ולהגיש. אם אתם רוצים להוסיף טעם מושלם ללחם שלכם, תוכלו לנסות שפע של ממרחים טעימים ואיכותיים.

מן האדמה היא הפרומאז'רי של כולם. אנו מתמחים בגבינות ויין ומציעים סל מעדניה רחב ומגוון. חשוב לומר כי שירות אדיב, הגינות ויושרה הם נר לרגלינו ואנו מכוונים לערך מוסף עבור לקוחותינו. אנו עובדים סביב השעון על מנת לאתר את המוצרים האיכותיים ביותר ולהנגיש אותם במחיר משתלם עבור קהל לקוחותינו. אם אתם מעוניינים לרכוש את מוצרינו, ניתן להגיע לאחד הסניפים או להזמין בצורה קלה ומהירה דרך האתר הנגיש שלנו. נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה או התייעצות בטלפון 09-7926699. לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

אולי יעניין אתכם גם

הסל שלי 0.00

ריקון סל

אין מוצרים בעגלה.

שנייה לפני שמסיימים,

אולי תרצו להוסיף גם…

טחינה 'מן האדמה'

29.90 plus icon minicart
ליח'(950ג')

שמן זית בלדי

46.90 plus icon minicart
ליח'(750מ'ל)
מן האדמה
Open chat
מסתדרים?
שלום :) אפשר לעזור?